“Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen ekibi ile üretimden başlayarak pazarlama ve satış ile devam eden süreci açık iletişim ve şeffaflık ile sürdürüyor” diyen Smella Kozmetik Kurucusu Sertan Kuybet, çalışmalarda güven ortamının sağlanması için ‘güven ve memnuniyet’ kavramlarının şirketin stratejik başlıkları olduğunu söylüyor. Smella Kozmetik; kişisel parfüm, oda kokusu, body mist, kolonya, araç kokusu gibi ürünleri GMP ve ISO şartlarında üretiyor. Şirketinizin kuruluş tarihiyle ilgili bilgi verir misiniz? Tedarik yönetimi, depolama, lojistik süreçleri, müşteri memnuniyeti ve teslimatlar konusunda Smella Kozmetik bu dönemi nasıl geçirdi? Hangi stratejik başlıklar gündeminizdeydi? Şirketimiz, 2017 yılında “her ev güzel kokar” temasıyla oda kokusu üretimi yaparak ticari hayata ilk adımını atmıştır. İlk üretim heyecanından bugünlere gelinceye kadar geçen sürede değişmeyen tek şey “üretimin her aşamasına gerekli özenin gösterilmesidir”. Üretimine karar verilen ürün için kreatif dokunuşları ile tasarımcılarımızın ortaya çıkardığı görsellere uygun olarak profesyonel satın alma uzmanlarımız gerekli tedarik sürecini yönetir. Üretim, gerekli güvenlik ve hijyen koşullarında tamamlanır. Uygun koşullarda depolanır ve yine uygun koşullarda müşterimize ulaştırılır. Bu aşamaların tamamı müşteri ile şeffaf bir şekilde paylaşılmaktadır. Hem kendi markalarımızla hem de partner olduğumuz firmaların markalarına adına yapmış olduğumuz çalışmalarda güven ortamının sağlanması ve firmamıza memnuniyet duyulması olmazsa olmazımızdır. Kurulduğumuz ilk günden bu yana “güven ve memnuniyet” şirketimizin stratejik başlıkları olmuştur. Ürün skalası, Ar-Ge yapılanması ve inovatif çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz? Smella Kozmetik; kişisel parfüm, oda kokusu, body mist, kolonya, araç kokusu gibi ürünleri GMP ve ISO şartlarında üretmektedir. Piyasadaki ihtiyaçlardan yola çıkarak esas hedefimiz olan koku alma duyusunu temel alarak, görme ve ten gibi duyu organlarına da hitap eden ürünler tasarlamaktayız. Örneğin; Türkiye’nin dört bir yanından toplanmış ve kurutulmuş çiçeklerle tasarlamış olduğumuz bir oda kokumuz var ki; dönüştürebilir olması, tamamen yerli üretim olmasının yanında koku, görsellik ve hissiyat olarak birkaç duyumuza verdiği heyecanı müşterilerimizin yüzlerinde gördüğümüzü de mutlulukla belirtmek isterim. Markanızın stratejik büyüme planları nasıl? Pandemi süreci ve sonrasında ekonomik krizler de gösterdi ki insanı merkez almayan teknolojinin, yaşam içerisinde tutunması kısa süreli olmaktadır. Bu sebeple insana yatırım yapmayan firmaların başarısının devamı mümkün görünmemektedir. Bu sebeple başarılı büyümenin birinci ve temel kriteri doğru ekibe sahip olmaktır. Doğru ekip hem kendi içinde hem de paydaşlar arasında oluşabilecek sorunlarla baş edebilir. Doğru ekibi bir bütün gibi düşünürsek, onu oluşturan ve anlam katan her bireyin farklı ve önemli parçalar olduğunu kavrayabiliriz. Ürünü hayal etmek, hikayesini yazmak, tasarım süreçlerini takip etmekle başlayan ve satılabilir olması ile sona eren satılabilir-doğru ürün de başarılı büyüme için önemli faktörlerdendir. Ürünün sahip olduğu hikâye, raftaki konumundan biçilen fiyata kadar bütün aşamaları etkiler. Ancak ürün planlanırken piyasada var olan ihtiyaçlar da göz önüne alınmalıdır. Bu planlamaların tamamında düşünme, edebiyat, emek, istatistik, pazarlama gibi kavramlar bir potada eritilip doğru sonuca ulaşılmaya çalışılmaktadır. Doğru iletişim ise ürünlerimizi ve şirketimizi tanıtmak ve anlatmak adına önemli bir kriterdir. Elinizdeki ürün ne kadar iyi olursa olsun, iletişim doğru değilse sonuç alınamaz. Smella Kozmetik olarak biz, çalıştığımız firma ya da bireylere, müşteri demek yerine takım arkadaşı olarak tanımlıyoruz. Bu sayede, “bu işte beraber” olduğumuzu tüm paydaşlarla birlikte biz de daha güçlü olarak hissediyoruz. Düşünme, aktarma, anlamlandırma ve dönüt gibi iletişimi meydana getiren parçalardaki yaşanabilecek sorunları olabildiğince ortadan kaldırmış oluyoruz. Stratejik olarak başarılı bir büyümenin gerçekleşmesi için bu üç kriterin plan ve uygulamasının iyi yapılması ile istenen sonucun doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Türkiye’nin üretim, ihracat ve istihdam alanındaki konularına sürdürülebilirlik anlamında hangi katkıları sağlıyorsunuz? Kısaca sürdürülebilirlik, şimdinin ihtiyaçlarını geleceğe zarar vermeden karşılamaktır. Bu anlamda kullandığımız hammaddelerin dönüştürülebilir olmasına, üretim biçim ve tekniklerimizin doğaya uygun olmasına, yeni gelişen ve sürdürebilirlik açısından uygun olan teknoloji ve tasarım modellerinin üretim alanında kullanılmasına önem veriyoruz. Bu anlamda GMP ve ISO standartlarında ve uluslararası kabul görmüş yeni standartlara uygun olacak şekilde güncellemeler yapıyoruz. Ayrıca geleceğimizi emanet edeceğimiz gençlerimize özellikle teknoloji alanında kendilerini geliştirmeleri adına destekler veriyoruz. Türkiye kozmetik pazarıyla ilgili gelecek dönemi nasıl görüyorsunuz? Kozmetik alanında nasıl bir büyüme olacak sizce? Bu alandaki gelişmeleri değerlendirir misiniz? Türkiye genel anlamda bir üretim merkezine dönüşme adına hızla ilerliyor. Kozmetik alanında da her yıl İKMİB açıklamalarından da göreceğimiz üzere ihracat rekorları kırılmaktadır. Hem yurt içi hem de yurtdışında katıldığımız fuar ve etkinliklerde de fark ettiğimiz üzere; ülkemiz kozmetik alanında üretim yapabilecek bir imkan ve kabiliyete sahip olmakla beraber böyle bir heyecana sahip üreticileri de barındırmaktadır. Üzülerek söylemeliyim ki, anlaştığı kalitede ürün üretimi yapmayan münferit bazı firmalar sebebiyle ülkemize duyulan güven duygusu zarar görmektedir ve bu güveni tekrardan inşa etmek için büyük bir çaba sarf etmek gerekiyor. Her yıl devletimiz, fuar ve tanıtımlar için harcadığı devasa bütçenin bu tarz münferit de olsa kötü tecrübelerle heba edilmesine çok üzülüyorum. Bütün bunların dışında başarılı ve adından söz ettiren birçok kozmetik firması bulunmaktadır. Biz de onların yanında yer almak ve her geçen gün payımızı daha da artırmak adına çaba içerisindeyiz. Markanız adına pazarlama, satış ve sürdürülebilirlik için hangi stratejilerle ilerliyorsunuz? Yeni kurulmuş bir şirket olmamıza karşın Türkiye içinde öne çıkan ve markalaşma adına çok önemli yatırımlar yapan firmaların kozmetik alanında partnerliğini yapıyoruz. Bunun yanında yurt içinde ve yurt dışında kozmetik alanında önemli fuarlara katılıp kendimizi tanıtmak amacıyla önemli çalışmalar da yapmaktayız. Fiziki olarak katıldığımız fuarlar dışında, online olarak yapılan tanıtım etkinliklerinde de yer almaya özen gösteriyoruz. Ancak bizim ana işimiz koku olduğundan online platformlar bu konuda genel olarak çok başarılı sonuçlar vermemektedir. Ancak gerekli dataların toplanması adına bu tip organizasyonları da yakından takip ediyoruz. Hem markamız ve hem partnerlerimizin markaları adına ürün için karar verme ve tasarım süreci de dahil olmak üzere, gerekli tedariklerin temini, imalat, dolum, etiketleme, paketleme, jelatinleme ve sevkiyata hazır hale getirme gibi üretimin bütün aşamalarını tecrübeli ekibimizle titizlikle yapmaktayız. Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen ekibi ile üretimden başlayarak pazarlama ve satış ile devam eden süreci açık iletişim ve şeffaflık ile sürdürmektedir. Böylece takım arkadaşı olmak adına gerekli güveni tesis etmektedir. Bu güven de yeni referansları şirket profiline eklemektedir. 2023 yılı kozmetik trendleri neler olacak? Sektörün yükseliş ivmesi sizce nelere bağlı? Üretim bandımızda yer alan ve kişisel bakım ürünü olan parfüm, her mevsimin ürünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle koku türünün mevsimlere göre değiştiğini söyleyebiliriz. Parfümün pandemi sonrası gündelik hayatın eski yoğunluğuna kavuşması ile birlikte tekrar popülerliğine ulaşması bir yana geçtiğini söylemek yanlış olmayacaktır. Sıkılarak kullanılan oda kokularının yerini ise daha dekoratif bir görüntüye sahip olan bambu çubuklu oda kokularının aldığını söyleyebiliriz. Bizim ticari hayata merhaba dediğimiz bu ürün, o yıllarda pek de yaygın değildi ancak gün geçtikçe etki alanını artırmaktadır. Banyo sonrası kullanılan ve yumuşak bir his veren hafif kokulu body mist ürün grubunun da trend listesinde öne çıktığını söyleyebiliriz. Kozmetik sektörünün bir parçası olan parfüm grubundaki birçok firma kolonya ile ticari hayata merhaba demiştir. Ancak pandemi öncesinde birkaç farklı konsept dışında bitme noktasına gelen kolonya sektörü, pandemi ile birlikte bir anda zirveye çıktığını hep beraber izledik. Bu sebeple sektörün yükseliş ivmesi çağa ve anlık durumlara uygun bir şekilde planlama ve yönelim yapabilen esnek firmaların uyumu ve ihtiyaca uygun ürünlerin üretilmesi ile orantılı olacaktır.
Oda kokusu üretimiyle ticari hayata merhaba diyen ve merkezi İstanbul'da olan Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen bir ekiple ön plana çıkmaya devam ediyor. Smella Kozmetik Genel Müdürü Sertan Kuybet, birlikte çalıştıkları firmaları müşteri bilinciyle değil, takım arkadaşı olarak değerlendirdiklerini belirterek, sektöre yönelik önemli bilgiler paylaştı. Smella Kozmetik markasının renkli dünyasını keşfetmek isteyenler için firmanızı biraz daha yakından tanıyabilir miyiz? 2017 yılında oda kokusu üretimiyle ticari hayata merhaba diyen ve merkezi İstanbul'da olan Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen bir ekibe sahiptir. Markalarımız ya da fason üretim yaptığımız firmaların markaları adına üretim yaparken "satılabilir-doğru ürün❞ parolasından ayrılmıyoruz. Birlikte çalıştığımız firmaları, müşteri olarak değil, takım arkadaşı olarak gören bir bakış açısına sahip olmamız ise en büyük farkımız diyebilirim. Ticaretin getirmiş olduğu kurumsallık ile insan olmanın vermiş olduğu sosyallik kavramlarını bir potada eritiyoruz. Bu sayede hem kendi markalarımızla hem de kurumsal firmaların markaları adına yaptığımız ürünlerle kısa sürede adımızı duyurmayı başardık.Ulusal zincir marketlerle birlikte ünlü giyim firmalarına üretim yapıyorsunuz. Genel olarak ürün gamınızdan bahseder misiniz? Smella Kozmetik; kişisel parfüm, oda kokusu, body mist, araç kokusu gibi ürünleri GMP ve ISO şartlarında üretmektedir. Ürün için karar verme ve tasarım süreci de dahil olmak üzere, gerekli tedariklerin temini, imalat, dolum, etiketleme, paketleme, jelatinleme ve sevkiyata hazır hale getirme gibi üretimin bütün aşamalarını tecrübeli ekibimizle titizlikle yapmaktayız. BAŞARININ KRİTERİ: DOĞRU EKİP Yüksek kalite üretim anlayışına sahip bir firma olarak, başarı kriterlerinizi üç maddede tanımlayabilir misiniz? Dünya genelinde yaşanan pandemi süreci ve ardından gerçekleşen ekonomik krizler de gösterdi ki, insana yatırım yapmayan firmaların yaşaması mümkün görünmemektedir. Bu sebeple başarının birinci ve temel kriteri doğru ekibe sahip olmaktır. Ürünü hayal etmek, hikayesini yazmak, tasarım süreçlerini takip etmekle başlayıp satılabilir olması ile sona eren doğru ürün süreci de başarıyı etkileyen önemli faktörlerdendir. Doğru iletişim de şirketimizi tanıtmak ve anlatmak adına önemli bir kriterdir. Elinizdeki ürün ne kadar başarılı olursa, iletişim doğru olmazsa sonuç alamazsınız. Bu üç kriteri birleştirebilirseniz başarı da kaçınılmaz olur. Üretimin tüm aşamalarını titizlikle gerçekleştiriyorsunuz. Peki, bunun için temel ilkeleriniz nelerdir? Firmamız, fason üretim yaptığı firmalar adına gerekli sağlık koşullarını sağlarken, çalışanlarının da tüm ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılamaya özen göstermektedir. Smella Kozmetik, Sağlık Bakanlığı'nın yanı sıra hem ulusal hem uluslararası firmaların bağımsız denetçileri tarafından GMP ve Etik denetimlerinden geçmiştir.Üretim hattımızda, seri üretimler için sıvı dolum hatlarıyla beraber çift taraf ve sarmal etiketleme ve otomatik jelatinleme makinaları kullanılırken; az adetli dolumlar için yarı otomatik parfüm dolum makinalarımız mevcuttur. HEDEF PAZARI AVRUPA İhracat ve hedef pazarlarınız hakkında ne düşünüyorsunuz? Dünya genelinde son yaşanan önemli hadiselerle birlikte ihracat tüm firmalar adına olduğu gibi bizim adımıza da en önemli hedef haline gelmiştir. 2018 yılından itibaren yurtiçinde yapılan ihracat fuarlarında yer alan şirketimiz, son dönemde yurtdışındaki fuarlara da katılım göstererek hem şirketimizi hem de ürünlerimizi tanıtmayı amaç edinmiştir. Bu açıdan özellikle Avrupa'yı hedef pazar olarak belirlediğimizin altını çizmek istiyorum. Pazardaki konumunuz, güçlü yönleriniz ve yeni yatırımlara yönelik planlarınız nelerdir? Kozmetik pazarında yüzyıla ulaşan geçmişi olan firmaların yanında genç bir firma olan Smella Kozmetik, bir dezavantaj gibi görünen bu durumu; enerjisi, başarıyı arzulayan genç ve aktif ekibi ile avantaja çevirmeyi başarmıştır. Adım adım artan ticari faaliyetleri ve geliştirdiği inovatif ürünlerle sektördeki değerini her geçen gün artırmaktadır. Şirketimizin en büyük planı ve yatırımı markalaşma çalışmaları ile yerini sağlamlaştırmak ve adını dünyaya duyurmak olacaktır.
Oda kokusu üretimiyle ticari hayata merhaba diyen ve merkezi İstanbul'da olan Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen bir ekiple ön plana çıkmaya devam ediyor. Smella Kozmetik Genel Müdürü Sertan Kuybet, birlikte çalıştıkları firmaları müşteri bilinciyle değil, takım arkadaşı olarak değerlendirdiklerini belirterek, sektöre yönelik önemli bilgiler paylaştı. Smella Kozmetik markasının renkli dünyasını keşfetmek isteyenler için firmanızı biraz daha yakından tanıyabilir miyiz? 2017 yılında oda kokusu üretimiyle ticari hayata merhaba diyen ve merkezi İstanbul'da olan Smella Kozmetik; dinamik, üretken ve sürekli kendini yenileyen bir ekibe sahiptir. Markalarımız ya da fason üretim yaptığımız firmaların markaları adına üretim yaparken "satılabilir-doğru ürün❞ parolasından ayrılmıyoruz. Birlikte çalıştığımız firmaları, müşteri olarak değil, takım arkadaşı olarak gören bir bakış açısına sahip olmamız ise en büyük farkımız diyebilirim. Ticaretin getirmiş olduğu kurumsallık ile insan olmanın vermiş olduğu sosyallik kavramlarını bir potada eritiyoruz. Bu sayede hem kendi markalarımızla hem de kurumsal firmaların markaları adına yaptığımız ürünlerle kısa sürede adımızı duyurmayı başardık.Ulusal zincir marketlerle birlikte ünlü giyim firmalarına üretim yapıyorsunuz. Genel olarak ürün gamınızdan bahseder misiniz? Smella Kozmetik; kişisel parfüm, oda kokusu, body mist, araç kokusu gibi ürünleri GMP ve ISO şartlarında üretmektedir. Ürün için karar verme ve tasarım süreci de dahil olmak üzere, gerekli tedariklerin temini, imalat, dolum, etiketleme, paketleme, jelatinleme ve sevkiyata hazır hale getirme gibi üretimin bütün aşamalarını tecrübeli ekibimizle titizlikle yapmaktayız. BAŞARININ KRİTERİ: DOĞRU EKİP Yüksek kalite üretim anlayışına sahip bir firma olarak, başarı kriterlerinizi üç maddede tanımlayabilir misiniz? Dünya genelinde yaşanan pandemi süreci ve ardından gerçekleşen ekonomik krizler de gösterdi ki, insana yatırım yapmayan firmaların yaşaması mümkün görünmemektedir. Bu sebeple başarının birinci ve temel kriteri doğru ekibe sahip olmaktır. Ürünü hayal etmek, hikayesini yazmak, tasarım süreçlerini takip etmekle başlayıp satılabilir olması ile sona eren doğru ürün süreci de başarıyı etkileyen önemli faktörlerdendir. Doğru iletişim de şirketimizi tanıtmak ve anlatmak adına önemli bir kriterdir. Elinizdeki ürün ne kadar başarılı olursa, iletişim doğru olmazsa sonuç alamazsınız. Bu üç kriteri birleştirebilirseniz başarı da kaçınılmaz olur. Üretimin tüm aşamalarını titizlikle gerçekleştiriyorsunuz. Peki, bunun için temel ilkeleriniz nelerdir? Firmamız, fason üretim yaptığı firmalar adına gerekli sağlık koşullarını sağlarken, çalışanlarının da tüm ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılamaya özen göstermektedir. Smella Kozmetik, Sağlık Bakanlığı'nın yanı sıra hem ulusal hem uluslararası firmaların bağımsız denetçileri tarafından GMP ve Etik denetimlerinden geçmiştir.Üretim hattımızda, seri üretimler için sıvı dolum hatlarıyla beraber çift taraf ve sarmal etiketleme ve otomatik jelatinleme makinaları kullanılırken; az adetli dolumlar için yarı otomatik parfüm dolum makinalarımız mevcuttur. HEDEF PAZARI AVRUPA İhracat ve hedef pazarlarınız hakkında ne düşünüyorsunuz? Dünya genelinde son yaşanan önemli hadiselerle birlikte ihracat tüm firmalar adına olduğu gibi bizim adımıza da en önemli hedef haline gelmiştir. 2018 yılından itibaren yurtiçinde yapılan ihracat fuarlarında yer alan şirketimiz, son dönemde yurtdışındaki fuarlara da katılım göstererek hem şirketimizi hem de ürünlerimizi tanıtmayı amaç edinmiştir. Bu açıdan özellikle Avrupa'yı hedef pazar olarak belirlediğimizin altını çizmek istiyorum. Pazardaki konumunuz, güçlü yönleriniz ve yeni yatırımlara yönelik planlarınız nelerdir? Kozmetik pazarında yüzyıla ulaşan geçmişi olan firmaların yanında genç bir firma olan Smella Kozmetik, bir dezavantaj gibi görünen bu durumu; enerjisi, başarıyı arzulayan genç ve aktif ekibi ile avantaja çevirmeyi başarmıştır. Adım adım artan ticari faaliyetleri ve geliştirdiği inovatif ürünlerle sektördeki değerini her geçen gün artırmaktadır. Şirketimizin en büyük planı ve yatırımı markalaşma çalışmaları ile yerini sağlamlaştırmak ve adını dünyaya duyurmak olacaktır.